Ajankohtaista

Pahoittelut virheestä, joka Gluteeniton elämä lehdessä on, gluteeniton ilta Riihimäellä ei ole 3.11. vaan on ti 9.11. jolloin askarrellaan.
Hämeenkatu 14, 4.krs
Yhdistys järjestää jäsenistölle 30-vuotisjuhlan la 27.11. klo 16 ravintola Seiskassa, Suomen Kasarmi 7, Hämeenlinna.
Ilmoittautumiset 22.11. mennessä Lea puh. 040 5207250 tai leam57@gmail.com
Puuhamaan-lippu käy kesällä 2021 milloin vain ajalla 11.6.-8.8.2021.
Ilmoitamme tapahtumista Gluteeniton elämä -lehdessä, näillä sivuilla ja Facebookissa.
Eduskunta lakkautti keliakiaa ja ihokeliakiaa sairastaville maksetun ruokavaliokorvauksen vuoden 2016 alusta. Ennen eduskuntavaaleja nyt hallituksessa olevista puoleista SDP, RKP, Vasemmistoliitto ja Vihreä liitto puolsivat korvauksen palauttamista. Keliakiakorvauksen tarpeellisuuden selvittäminen on kirjattu hallitusohjelmaan, ja sosiaali- ja terveysministeriö on aloittanut selvityksen tekemisen.
Suomessa keliakiaa esiintyy noin 2 %:lla väestöstä ja diagnosoituja potilaita on 0,7 % väestöstä, mikä on suurimpia lukuja maailmassa. Keliakiaan voi sairastua missä iässä tahansa. Keliakia voi olla myös vähäoireinen, ja oireet tai löydökset saattavat paikantua ainoastaan suoliston ulkopuolelle. Oireettomuus ei myöskään sulje pois keliakiaa.
RSS ATOM